Wywiad

Dzisiejszym gościem magazynu jest Pani Wanda Brociek, Dyrektor Generalna SAS w Polsce.

Fly4Photo: Kiedy zaczęła się Pani współpraca z liniami SAS?

Wanda Brociek: Jestem pracownikiem Skandynawskich Linii Lotniczych SAS od ponad 20 lat. Początkowo pracowałam w bezpośredniej obsłudze klientów, następnie w dziale sprzedaży, a od dwóch lat zajmuję stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Przez tak długi okres pracy dane mi było całkiem dobrze poznać linię lotniczą. Mechanizmy jej działania, jak również dobrze zrozumieć zadania kolegów pracujących na różnych stanowiskach, a także poznać oczekiwania naszych klientów.

SAS lata na polskim niebie już od wielu lat. Prosimy jednak o krótkie przybliżenie nam historii firmy.

Pierwszy lot SAS-u do Polski odbył się w 1957 roku. Od tego czasu wiele się zmieniło, ale okres największej ekspansji przezywamy właśnie teraz. Na początku zeszłego roku otworzyliśmy połączenie na trasie Wrocław - Kopenhaga, aby z obecnym rozkładem dodać już drugie połączenie dziennie, a także wzbogaciliśmy ofertę z Poznania zwiększając operacje do trzech dziennie. Z Warszawy do Kopenhagi dołożyliśmy nocowanie, dzięki któremu możemy zaoferować najwcześniejszy wylot z Warszawy i najpóźniejszy powrót do Polski na tej trasie. Cały czas najwięcej połączeń oferujemy z Gdańska - cztery dziennie do Kopenhagi i cztery tygodniowo na trasie Gdańsk - Oslo. Niestety po kilku miesiącach operowania na trasie Katowice - Kopenhaga jesteśmy zmuszeni na przełomie listopada i grudnia zamknąć tą trasę. Nie jesteśmy obecnie w stanie dostarczyć takiego produktu, jakiego oczekują pasażerowie z tego regionu - więcej połączeń, w lepszych godzinach.
I oczywiście najważniejsza wiadomość - od 29 października oferujemy nasze połączenie na trasie Łódź - Kopenhaga. Nowa trasa, nowe wyzwanie!

Od 29 października 2012 SAS uruchomił połączenie z Łodzi do Kopenhagi. Co zadecydowało o tym, iż SAS postanowił włączyć to miasto do siatki swoich połączeń?

Dostrzegamy w Łodzi duży potencjał w segmencie korporacyjnym. To trzecia aglomeracja Polski z wieloma firmami, które przeniosły właśnie tutaj swoją działalność. Oczywiście wiążą się z nią podróże i zdecydowana większość z tych pasażerów podróżuje z Warszawy. Zdajemy sobie sprawę jak wiele niedogodności się z tym wiąże: strata czasu, wielokrotnie poranne i późnowieczorne podróże, dodatkowe koszty w postaci transportu do stolicy lub też nocy hotelowej. Ja, jako osoba często podróżująca z pewnością wybrałabym wylot lub powrót do Łodzi, zwłaszcza, że lotnisko leży praktycznie w mieście.

Do 29 października łódzkie lotnisko gościło jedynie tak zwanych przewoźników niskokosztowych. Prosimy zatem o wyjaśnienie, czym różni się SAS od takich przewoźników.

SAS zdecydowanie różni się od tak zwanych przewoźników niskokosztowych. Nasi pasażerowie we wszystkich klasach mogą liczyć na bezpłatny przewóz bagażu (oferta jest zróżnicowana w zależności od klasy, ale 23 kilogramy są gwarantowane od klasy turystycznej), zniżki dla dzieci, przeloty tylko na główne lotniska (warto o tym pamiętać obliczając ile będzie nas kosztowała całą podróż), bezpłatną odprawę i wybór miejsca. Zawsze też podajemy całkowite ceny naszych biletów, więc klient z pewnością nie będzie niemile zaskoczony kiedy to cena biletu gwałtownie rośnie po dodaniu różnych dodatkowych pozycji, mimo, że początkowo wyglądała zachęcająco. SAS oferuje także wiele promocji, trzeba jednak zwracać uwagę na nasze kampanie reklamowe.

Dzięki liniom SAS Łódź uzyskała dostęp do huba lotniczego, a więc możliwość wygodnej podróży do wielu miast europejskich. Do jakich miast na świecie podróżować mogą pasażerowie SAS?

Dzięki połączeniu SAS Łódź uzyskała dostęp do jednego z najbardziej przyjaznych i lubianych portów przesiadkowych jakim jest Kopenhaga. Otóż, po przylocie na to lotnisko można kontynuować swoją podróż do wielu miast Europy i Skandynawii. Pozwolę sobie wymienić niektóre z nich: Oslo, Sztokholm, Stavanger, Bergen, Goteborg, Dublin, Manchester, Paryż, Mediolan oraz wiele, innych... Do większości można dolecieć w dwie strony, do niektórych trzeba w jedną stronę posiłkować się połączeniem SAS do Warszawy, ale jest to normalne przy jednym połączeniu dziennie.

Czy SAS posiada w ofercie program lojalnościowy (bądź inny system zniżek) dla swoich pasażerów ?

SAS posiada program lojalnościowy skierowany do firm. Nie wymagamy żadnego minimum obrotu. Firma, która tylko wyrazi chęć i chce korzystać z naszej linii powinna zgłosić się do nas po specjalny kod. Umożliwi on gromadzenie na rachunku firmy punktów bonusowych, za które następnie można kupić bilety, jak również dodatkowo zastosowanie natychmiastowej zniżki na wszystkie przeloty SAS, w wysokości 2%. Program dla firm nie przeszkadza w skorzystaniu z programu indywidualnego, znanego jako EuroBonus. Pasażerowie mogą gromadzić punkty jak również korzystać z szerokiej gamy ofert i udogodnień skierowanych do naszych najbardziej lojalnych klientów.

Linie SAS posiadają tytuł najbardziej punktualnego przewoźnika w Europie. Co to oznacza dla pasażera ? Czy SAS może pochwalić się, jaki procent lotów wykonany został zgodnie z rozkładem?

Tak. Przez trzy ostatnie lata SAS jest najpunktualniejszą linią lotniczą Europy. Jesteśmy bardzo dumni z tego tytułu. W praktyce oznacza on, że ponad 92% naszych operacji odbywa się na czas. To świetny wynik!

Jakie są najbliższe plany SAS związane z tynkiem lotniczym w Polsce ?

Nasz plan to rozwinąć to czego dokonaliśmy w ostatnich miesiącach. Bardzo chcielibyśmy, aby pasażerowie z regionu Łodzi, podróżujący obecnie z i do Warszawy szybko zaczęli korzystać z naszego nowego połączenia Łódź - Kopenhaga. Jak tak się stanie będziemy mogli myśleć o kolejnych połączeniach na tej trasie, co w naturalny sposób poszerzyłoby obecną ofertę z tego miasta.

Czego należy życzyć Pani oraz liniom SAS w nadchodzącym 2013 roku ?

Wielu zadowolonych z nas pasażerów.

Czego w takim razie Pani, liniom SAS oraz samym pasażerom życzymy. Dziękujemy za rozmowę.

Rok:

Wydanie nr:

RELACJE

ARTYKUŁY
  • Koniec belgijskiego F-16 Solo Display
  • Route 604 - ćwiczenia na DOL 2023
  • Wizyta An-225 na EPRZ
  • Pierwsza wizyta An-225 na EPWA
  • Pierwsza wizyta Su-22 na EPLL
  • Odsłonięcie Pomnika Lotników Lwowskich
  • Prezentacja AW101 w wersji HH-101A w Polsce
  • Projekt Arado
  • Xtreme Sky Force
  • H225M w bojowej wersji morskiej
  • 60 lat KLM w Polsce
  • Kuwejt zamawia 30 H225M Caracal
  • Airbus Helicopters na MSPO 2016
  • Airbus opracowuje w Polsce nowe wirniki
  • Nowe połączenie LCJ - CDG
  • CV-22 Osprey w Powidzu
  • X Akademickie Mistrzostwa Polski na Celność Lądowania - zapowiedź
  • Otwarcie fabryki Azura Polska w Łodzi
  • Śmigłowiec uderzeniowy Tiger HAD
  • Prezentacja śmigłowca Tiger
  • Madeira - spotterskie wakacje
  • H225M Caracal - testy weryfikacyjne
  • An-12 na EPLL
  • Przylot samolotu Adria Airways S5-AAZ "Łódź"
  • Nowe biuro Airbus Helicopters w Łodzi
  • BAE Systems AU regionalnym centrum wsparcia JSF
  • Airbus Helikopter prezentuje nowego H160
  • Historia polskich Migów 29
  • Historia polskich Su-22
  • Frankfurt Airport (EDDF/FRA)
  • Short SC.7 Skyvan
  • Budżet Obywatelski - Mi6
  • Spotterskie wakacje - Korfu
  • Taranis demonstruje możliwości stealth
  • Przemysław Nowak nie żyje
  • Red Bull Air Race - Zasady
  • Red Bull Air Race - Samoloty
  • Red Bull Air Race - Piloci
  • Red Bull Air Race - Challenger Cup
  • Red Bull Air Race - Pylony i kombinezony
  • LOT AMS - Aircraft Maintenance Services
  • BAE Systems tworzy płaską antenę soczewkową
  • Adria Airways
  • Adria Airways - nie tylko przewoźnik
  • Lotnisko w Łasku
  • Bezzałogowy statek powietrzny Taranis
  • Podsumowanie 2013 wg portów lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg linii lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg Lufthansy
  • Podsumowanie 2013 wg Turkish Airlines
  • Podsumowanie 2013 wg Sił Powietrznych
  • Podsumowanie 2013 wg Red Arrows
  • Wizyta niemieckich Typhoonów w Łasku
  • EF Typhoon z 3 transzy w powietrzu
  • 100 tys. zdjęć w galerii Lotnictwo.net.pl
  • Lotniskowe spotkanie z Prezydent Łodzi
  • Służba ochrony Lotniska
  • SOL w praktyce
  • I Lodz You!
  • 80. rocznica lądowania kpt. Skarżyńskiego na Lublinku
  • Tablety w samolotach Hawk
  • Eurocopter 725 Caracal
  • EPLL: Górka na korzeniach
  • Jubileusz skoczków w Piotrkowie Trybunalskim
  • Rekord prędkości helikoptera EC X3
  • Projekty BAE System z lat 60tych
  • Żołnierze USAF w Łasku - II rotacja
  • Bezzałogowy lot Eurocoptera EC145
  • Alfabet Dyżurnego
  • III Festyn Lotniczy Ostrów 2013 - zapowiedź
  • Pierwszy krok w lotnictwie w Aeroklubie Łódzkim
  • Airplane-Pictures.net
  • EPLB Spotters
  • Kontrolerzy ruchu lotniczego
  • Rok 2012 - podsumowanie
  • Samoloty PLL LOT
  • Tryptyk środowiskowy - konfrontacja
  • Łoś z dłutowskiego lasu
  • Tryptyk środowiskowy - spotter
  • Lotnisko Żerniki - Gądki
  • Tryptyk środowiskowy - screener
  • Wieża w Łodzi
  • Spotter.pl
  • Port Lotniczy w Łodzi
  • EPKT Spotters
  • Lotniskowe facebooki
  • EPGD Spotters
  • Airfoto.pl – dawnych wspomnień czar
  • JetPhotos - czy nadal jest przyjazny ?

  • WYWIADY

    OCZAMI CZYTELNIKÓW, FELIETONY


    NAJBLIŻSZE WYDARZENIA





    Foto miesiąca