Wywiad z Simonem De Rudder

Dzisiejszym gościem "Fly 4 Photo" jest Simon De Rudder – spotter lotniczy z Holandii.


Simon na początek opowiedz o sobie. Ile masz lat, czym się zajmujesz, itp.

Urodziłem się w 1986 roku więc mam 27 lat. Pracuję w drukarni. To oznacza codzienną pracę z Adobe Photoshop. Co więcej, używam również InDesign, Illustratora oraz inne programy graficzne.

Jak zaczęło się Twoje lotnicze hobby?

Od kiedy byłem małym dzieckiem na prawdę lubiłem samoloty. Pamiętam, że w tamtych czasach miałem magazyn pokładowy Air Holland, który uwielbiałem głównie z powodu fotografii Boeinga 757.

Czy mógłbyś wyjaśnić swoją definicję plane spottingu?

Plane spotting to dla mnie kombinacja spotkań z przyjaciółmi, podróżowania po lotniskach całego świata w celu fotografowania samolotów. Co więcej, czerpię przyjemność z latania rzadkimi samolotami - perfekcyjna kombinacja.

Jaki jest Twój ulubiony samolot i czy zrobiłeś mu zdjęcie?

Moim ulubionym jest bez wątpienia Antonov-2. Oczywiście zawsze staram się zrobić mu zdjęcie. Nasz Antonov-2 HA-ANI jest zbazowany na lotnisku Texel i i przynajmniej raz w roku staram się nim przelecieć.

Gdzie Twoim zdaniem jest najlepsze miejsce do uprawiania naszego hobby?

Dla mnie wszędzie tam, gdzie wciąż można spotkać radzieckie maszyny latające. Dźwięk Tupoleva 134 nad Twoją głową dodaje innego wymiaru naszemu hobby.

Czy mógłbyś zaprezentować nam kilka swoich najlepszych zdjęć?

Moje najpopularniejsze zdjęcie na Jetphotos.net wykonałem kilka minut po wschodzie słońca, balansując boso na jednej nodze, na najwyższej skale, którą udało mi się znaleźć by uniknąć ogrodzenia. Naprawdę bardzo je lubię jako, że słońce świeci centralnie w silniki. Natomiast przesłona f/3.2 pięknie rozmyła tło.
Jestem również fanem zdjęć typu „wingviews” choć sam nie dodaję wszystkich. To jest najlepszy wingview jaki mogę sobie wyobrazić:

Jak wiemy jesteś częścią zespołu jetphotos.net. Czy możesz opowiedzieć nam coś więcej na temat największej galerii lotniczej.

W początkowej fazie wykonywałem jakieś projekty dla tej strony. W 2006 roku aplikowałem na stanowisko screenera. W tym czasie oceniłem blisko 400 tysięcy zdjęć i wciąż cieszę się tym każdego dnia. Od kwietnia jestem również Senior Screenerem.
Dzięki Jetphotos.net poznałem wielu przyjaciół na całym świecie. Jestem za to naprawdę wdzięczny i chcę utrzymać te kontakty.

Plane spotting w Polsce jest bardzo popularny, jak to wygląda w Twoim Kraju?

W moim kraju to nie jest tylko popularne wśród fotografów takich jak my, ale również wśród rodziców, którzy chcą spędzić miłe popołudnie na lotnisku z dziećmi uwielbiającymi oglądać samoloty. Lotnisko Schiphol jest idealnym do tego miejscem z dużą ilością oficjalnych miejscówek spotterskich.

Czy kiedykolwiek fotografowałeś w Polsce? Znasz może jakiś polskich spotterów? Co o nich sądzisz?

Byłem w Polsce wiele razy. Tylko w zeszłym roku byłem na spottingu w Warszawie kilka razy, po raz pierwszy na przylocie Dreamlinera. Polskie środowisko spotterskie od kilku lat jest naprawdę aktywne. Na Jetphotos.net zauważyliśmy jego rozkwit. Tak więc jestem zadowolony, że w końcu zdołaliśmy pozyskać screenera z Polski, to coś czego sobie życzyłem i nad czym pracowałem już od kilku lat.

Jaka jest Twoja rada dla początkujących spotterów?

Wysyłać zdjęcia na Jetphotos.net, brać poważnie pod uwagę wskazówki screenerów i doskonalić się. To najlepsza droga do sukcesu.


Interview with Simon De Rudder

Today, on columns of "Fly 4 Photo", we would like to introduce Simon De Rudder – Airplane spotter from the Netherlands


Simon, first of all, tell us something about you. How old are you, what is your profession etc.

I was born in 1986 so I'm 27 years old. I am working in a printing company. This means I work with Adobe Photoshop daily. Other than that I also use InDesign, Illustrator and other graphic software.

How has your aviation hobby started?

Since I've been a younger kid I've really liked airplanes. I remember having an Inflight magazine of Air Holland back in the days, which I've loved because of all the photos of the Boeing 757.

Could you try to explain us your definition of plane spotting?

Plane spotting to me is a combination of meeting friends, traveling to airports all over the world to take quality photos of aircraft. With that, I also enjoy flying on unique planes, a perfect combination.

What is your favorite plane and have you taken it a photo?

My favorite is without any doubt the Antonov-2. Of course I am always trying to take photos of those. Our Antonov-2 HA-ANI is based on Texel Airport and I try to fly it at least once a year.

Where is, in your opinion, the best place to do our “business”?

For me that is anywhere you can still see some soviet stuff flying around. The sound of an Tupolev 134 over your head adds another dimension to our hobby.

Would you show us a few of your best pictures?

My best viewed photo on Jetphotos.net I took some minutes after the sun had come up, balancing on bare feet on the highest rock I could find to shoot over the fence. I really like it as the sun shines right into the engines. The open aperture (F/3.2) blurred the background nicely.
I am also a fan of wingviews even though I wouldn’t upload everything. This is the best wingview I can imagine:

As we know, you are part of jetphotos.net team. Could you tell us something more about this the biggest aviation gallery..

In the early days I already did some design jobs for the website. In 2006 I applied for becoming a screener. In those years I have screened nearly 400,000 photos and still enjoy doing so every day. Since April I am also Senior Screener.
Jetphotos.net has brought me many friends all over the world, I am really thankful for that and want to keep this community alive.

Plane spotting in Poland is very popular, how is it in your country?

In my country it is not only popular by photographers like us, but also for parents who like to have a nice afternoon at the airport with their children who love to watch planes. Schiphol is perfect for that with a number of official spotting locations.

Have you ever spotted in Poland? Do you know any polish spotters? What do you think about them?

I have been to Poland many times. Only since a year or so I have been to Warsaw for spotting a couple of times, at first to see the Dreamliner arrive. The Polish spotting community is really alive since some years. At Jetphotos.net we really noticed that it was upcoming. So I am glad we have finally managed to have a screener from Poland in our team, something I was wishing for and working on for a few years already.

What is your advice for beginner spotters?

To upload photos to Jetphotos.net, take the screeners advice seriously and work to improve. It is a great way to success.

Rok:

Wydanie nr:

RELACJE

ARTYKUŁY
  • Prezentacja AW101 w wersji HH-101A w Polsce
  • Projekt Arado
  • Xtreme Sky Force
  • H225M w bojowej wersji morskiej
  • 60 lat KLM w Polsce
  • Kuwejt zamawia 30 H225M Caracal
  • Airbus Helicopters na MSPO 2016
  • Airbus opracowuje w Polsce nowe wirniki
  • Nowe połączenie LCJ - CDG
  • CV-22 Osprey w Powidzu
  • X Akademickie Mistrzostwa Polski na Celność Lądowania - zapowiedź
  • Otwarcie fabryki Azura Polska w Łodzi
  • Śmigłowiec uderzeniowy Tiger HAD
  • Prezentacja śmigłowca Tiger
  • Madeira - spotterskie wakacje
  • H225M Caracal - testy weryfikacyjne
  • An-12 na EPLL
  • Przylot samolotu Adria Airways S5-AAZ "Łódź"
  • Nowe biuro Airbus Helicopters w Łodzi
  • BAE Systems AU regionalnym centrum wsparcia JSF
  • Airbus Helikopter prezentuje nowego H160
  • Historia polskich Migów 29
  • Historia polskich Su-22
  • Frankfurt Airport (EDDF/FRA)
  • Short SC.7 Skyvan
  • Budżet Obywatelski - Mi6
  • Spotterskie wakacje - Korfu
  • Taranis demonstruje możliwości stealth
  • Przemysław Nowak nie żyje
  • Red Bull Air Race - Zasady
  • Red Bull Air Race - Samoloty
  • Red Bull Air Race - Piloci
  • Red Bull Air Race - Challenger Cup
  • Red Bull Air Race - Pylony i kombinezony
  • LOT AMS - Aircraft Maintenance Services
  • BAE Systems tworzy płaską antenę soczewkową
  • Adria Airways
  • Adria Airways - nie tylko przewoźnik
  • Lotnisko w Łasku
  • Bezzałogowy statek powietrzny Taranis
  • Podsumowanie 2013 wg portów lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg linii lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg Lufthansy
  • Podsumowanie 2013 wg Turkish Airlines
  • Podsumowanie 2013 wg Sił Powietrznych
  • Podsumowanie 2013 wg Red Arrows
  • Wizyta niemieckich Typhoonów w Łasku
  • EF Typhoon z 3 transzy w powietrzu
  • 100 tys. zdjęć w galerii Lotnictwo.net.pl
  • Lotniskowe spotkanie z Prezydent Łodzi
  • Służba ochrony Lotniska
  • SOL w praktyce
  • I Lodz You!
  • 80. rocznica lądowania kpt. Skarżyńskiego na Lublinku
  • Tablety w samolotach Hawk
  • Eurocopter 725 Caracal
  • EPLL: Górka na korzeniach
  • Jubileusz skoczków w Piotrkowie Trybunalskim
  • Rekord prędkości helikoptera EC X3
  • Projekty BAE System z lat 60tych
  • Żołnierze USAF w Łasku - II rotacja
  • Bezzałogowy lot Eurocoptera EC145
  • Alfabet Dyżurnego
  • III Festyn Lotniczy Ostrów 2013 - zapowiedź
  • Pierwszy krok w lotnictwie w Aeroklubie Łódzkim
  • Airplane-Pictures.net
  • EPLB Spotters
  • Kontrolerzy ruchu lotniczego
  • Rok 2012 - podsumowanie
  • Samoloty PLL LOT
  • Tryptyk środowiskowy - konfrontacja
  • Łoś z dłutowskiego lasu
  • Tryptyk środowiskowy - spotter
  • Lotnisko Żerniki - Gądki
  • Tryptyk środowiskowy - screener
  • Wieża w Łodzi
  • Spotter.pl
  • Port Lotniczy w Łodzi
  • EPKT Spotters
  • Lotniskowe facebooki
  • EPGD Spotters
  • Airfoto.pl – dawnych wspomnień czar
  • JetPhotos - czy nadal jest przyjazny ?

  • WYWIADY

    OCZAMI CZYTELNIKÓW, FELIETONY


    NAJBLIŻSZE WYDARZENIA


    Foto miesiąca