Click here for English version

Podsumowanie roku 2013
według Turkish Airlines.




Rok 2013 był niezwykle dynamiczny także dla linii Turkish Airlines. Na prośbę "Fly 4 Photo" Pan Serhan Yucel, reprezentujący tego narodowego tureckiego przewoźnika, dokonał podsumowania ubiegłego roku oraz przedstawił plan działania na rok 2014.


W roku 2013 linie Turkish Airlines znacząco rozszerzyły swój udział w globalnej społeczności lotniczej poprzez serie dużych zamówień samolotów, ciągły rozwój siatki połączeń oraz realizację innych istotnych inwestycji pozwalających uczynić z Turkish Airlines prawdziwie globalną markę.
Z tego względu istotnym staje się przedstawienie naszych kluczowych osiągnięć w 2013. Decyzję, które z nich jest tym największym, pozostawię już Państwu.

Szczególna troska o jak najlepszą obsługę klienta jest tym, co wyróżnia Turkish Airlines na tle konkurencji. Poprzez unowocześnianie już doskonałej oferty, co stanowi przedmiot swojego rodzaju wewnętrznej rywalizacji, stale podnosiliśmy poziom satysfakcji klientów, co tym samym pozwalało i nadal pozwala na ciągłe zwiększanie naszej przewagi nad konkurencją. Zmiany te objęły również nową koncepcję gastronomiczną. Wprowadzono między innymi samowary oraz podgrzewacze, aby móc wzbogacić doznania kulinarne naszych pasażerów. Turkish Airlines nadal wykorzystują "latających kucharzy" w trakcie lotów długodystansowych oraz oferują kabinowy system rozrywki, który zawiera blisko 400 filmów, tysiąc albumów CD, jak również kanały radiowe. Dostępna na pokładzie platforma cyfrowa "Invest On Board" pozwala na zapoznanie się w trakcie lotu z wieloma fascynującymi pomysłami prezentowanymi przez ważne osobistości ze świata biznesu, a dostępność telewizji na żywo oraz saloników vipowskich zapewnia unikalny poziom komfortu dla pasażerów zarówno przed, jak i po locie.
Wszystkie te zmiany pokazują pragnienie Turkish Airways zapewnienia pasażerom niezapomnianych wrażeń z podróży.

Linie Turkish Airlines wyemitowały również swój kolejny film reklamowy, w którym wystąpiły międzynarodowe gwiazdy sportu, a zarazem ambasadorzy marki, Kobe Bryant i Lionel Messi. Reklamówkę nakręciła nowa agencja reklamowa linii - Crispin Porter + Bogusky.
"Kobe vs. Messi: Shootout” jest kontynuacją reklamówki "Kobe vs. Messi: Legends on Board" - pierwszego z serii filmów reklamowych, która, będąc najczęściej oglądanym w historii filmem na kanale YouTube, stała się hitem w skali całego świata. W jego produkcji uczestniczyło około 200 osób. Film został wyświetlony w ponad 170 krajach w dwudziestu różnych językach. Szacuje się, iż został obejrzany ponad 105 milionów razy. Sequel, wyprodukowany wspólnie przez biura Crispin Porter + Bogusky's w Londynie i Los Angeles, wyemitowany został w czasie opublikowania nowego motto linii. W reklamówce tej, akcentującej globalność siatki połączeń linii Turkish Airlines, Kobe i Messi wznawiają przyjacielską rywalizację w robieniu sobie "autofotek" w różnych egzotycznych miejscach, takich jak Plac Czerwony w Moskwie, Wielki Mur Chiński, Malediwy, Bangkok i góra Kilimandżaro, które to są destynacjami oferowanymi przez Turkish Airlines. W trakcie trwania reklamówki sportowcy ukazani są w różnych portach lotniczych w trakcie studiowania tablic odlotów. W ostatnim ujęciu Messi robi "autofotkę" na placu Sultanahmet w Stambule. nagle w kadrze pojawia się również Kobe.

Turkish Airlines otrzymał wyróżnienie "CAPA Airline of the Year" w trakcie jedenastej edycji CAPA Aviation Awards for Excellence w Amsterdamie. Dr Temel Kotil, prezydent i dyrektor generalny Turkish Airlines, przyjął nagrodę z rąk prezesa CAPA, Petera Harbisona, w trakcie na uroczystej gali wieczornej.
Coroczna nagroda "CAPA Airline of the Year" przyznawana jest przewoźnikowi, który miał największy wpływ na rozwój branży lotniczej, a jego działania jako lidera stają się wzorcem do naśladowania dla innych.

Po raz trzeci z rzędu Turkish Airlines wybrany został "Najlepszą Linią Lotniczą w Europie", a także "Najlepszą Linią Lotniczą w Południowej Europie". Otrzymał również nagrodę "Best Business Class Catering” na 2013 Skytrax World Airline Awards.
Jako rozpoznawalna na międzynarodowej arenie marka, która za pomocą profesjonalnych audytów i rankingów usług dla linii lotniczych, sojuszy lotniczych, portów lotniczych i związanych z nimi produktów transportu lotniczego i dostawców usług na całym świecie dostarcza informacji o najlepszych produktach lotniczych dwudziestego pierwszego wieku, Skytrax stał się światowym liderem w publikowaniu rankingów ofert lotniczych. Na podstawie ocen ponad 238 linii lotniczych i 148 portów lotniczych oraz bazując na informacjach od pasażerów, Skytrax publikuje i ocenia podmioty świadczące usługi z zakresu lotnictwa. W 2013 roku Turkish Airways ponownie odniósł ogromny sukces, otrzymując, głosami pasażerów, tytuł "Najlepszej Linii Lotniczej w Europie" podczas uroczystości "2013 Skytrax World Airline Awards". Co warte odnotowania, tytuł ten linia otrzymała po raz trzeci z rzędu.
Dzięki dodaniu usługi "Latającego Szefa Kuchni" dla pasażerów klasy business lotów długodystansowych, Turkish Airlines został również zwycięzcą w kategorii "Best Business Class Catering”.
Wyniki opublikowane zostały w trakcie Paris Air Show. Nagrody "Best Airline in Europe", “Best Airline in Southern Europe” i "Best Business Class Catering” na ręce prezesa Turkish Airlines, dr Temela Kotila, przekazał prezes Skytrax, pan Edward Plaisted. W 10-miesięcznym badaniu, na podstawie którego opracowano wyniki, wzięli udział ludzie ponad stu narodowości w ponad 160 krajach na całym świecie.

Turkish Airlines, Boeing oraz Istanbul Technical University (ITU) uruchomiły nowy program nauczania na kierunku "Zarządzanie Transportem Lotniczym". Ma on na celu nauczyć przyszłych pracowników Turkish Airlines umiejętności niezbędnych do prowadzenia szybko rozwijającego się przemysłu lotniczego. Uroczyste ogłoszenie odbyło się w Macka Campus w Stambule. Zdobycie tytułu naukowego na pierwszym tego typu w regionie kierunku w pierwszej kolejności możliwe będzie dla 35 pracowników Turkish Airlines. Dwuletni kurs na nowootwartym Instytucie Lotnictwa ma również zawierać współpracę z Instytutem Technologii w Massachusetts, Uniwersytetem Cranfield w Wielkiej Brytanii i Uniwersytetem Kolumbii Brytyjskiej.

Turkish Airlines otworzył salonik dla pasażerów klasy biznes, który dostępny jest w hali przylotów międzynarodowego lotniska w Stambule.
Kontynuując poprawę komfortu dla swoich pasażerów międzynarodowej klasy biznes, Turkish Airlines zainaugurował działalność saloniku "Istanbul Arrival Lounge", oferującego pasażerom miejsce, w którym mogą odświeżyć się przed wyjściem z lotniska Ataturk. Salonik o powierzchni 250 metrów kwadratowych przeznaczony jest dla 38 osób. Zapewnia pasażerom prysznice, miejsce, w którym mogą dokonać zmiany odzieży, a także pracowników, którzy w razie potrzeby wyprasują odzież pasażera.
W saloniku dostępny jest również catering przygotowany przez Turkish DO & CO, co jest szczególnie cenne dla pasażerów przylatujących wcześnie rano, gdy nie ma jeszcze możliwości zameldowania się w pokojach hotelowych. Dostępne są tam również lokalne i zagraniczne gazety codzienne, czasopisma, pełen dostęp do bezprzewodowego Internetu oraz miejsca, w których podróżni mogą naładować swoje urządzenia elektroniczne.

Luksusowy przybornik zaprojektowany specjalnie dla Turkish Airlines przez grupę Porsche Design.
Linia Turkish Airlines przedstawiła zaprojektowany specjalnie dla niej przez znaną na całym świecie grupę Porsche Design luksusowy przybornik, który powstał przy współpracy z powszechnie uznaną włoską marką Acca Kappa. Ten elegancki produkt jest kolejnym przykładem dążenia przewoźnika, by oferować swoim pasażerom wysokiej jakości udogodnienia. Przybornik zawiera różnej maści kosmetyki słynnej na całym świecie linii Acca Kappa “Green Mandarin”, jak również inne przybory zaprojektowane dla komfortu i wygody pasażerów lotów długodystansowych w klasie biznes. W fazie projektowania szczególną uwagę zwrócono na jego stosowanie po zakończonym locie, gdzie mógłby zapewnić miejsce do przechowania akcesoriów komputerowych, bądź telefonicznych oraz kosmetyków. Przybornik posiada wewnętrzne przegrody, jest sztywny, trwały i praktyczny, więc nadaje się do wielokrotnego użytkowania przez pasażera po zakończonym locie.
Opracowanie tego produktu było przejawem dążenia Turkish Airlines do opracowania funkcjonalnych gadżetów o wysokiej jakości, promujących jednocześnie markę Porsche Design.

Turkish Airlines rozszerzyło swoją działalność
Turkish Airlines kontynuowało akcję "Poszerz Swój Świat" poprzez uruchomienie 242. połączenia do Kano w Nigerii oraz 243. połączenia do N'djamena w Czadzie. Turkish Airlines, jako uznana na całym świecie marka, ponownie wzmocniła swoją obecność w Afryce oferując obecnie 36 destynacji w 25. krajach afrykańskich, co czyni ją jedną z czołowych linii lotniczych na tym kontynencie.
Kano, będące drugim pod względem wielkości miastem w Nigerii, jest drugim po Lagos kierunkiem, jakie w Nigerii oferuje przewoźnik. N'djamena, stolica i jednocześnie największe miast Czadu, to pierwsze połączenie linii w tym kraju.



Zapytany o plany Turkish Airways na rok 2014, Pan Serhan Yucel przedstawił je jednoznacznie:
Według przyjętego przez Radę Dyrektorów Turkish Airlines budżetu na rok 2014 ,wytyczne dotyczące naszych celów i oczekiwań na rok 2014 przedstawiają się następująco:

Rozwój sieci i floty
Do końca 2014 roku planowane jest osiągnięcie floty statków powietrznych w ilości 267 sztuk, z czego 204 to samoloty wąskokadłubowe, 54 samoloty szerokokadłubowe i 9 samolotów cargo. Wraz z szesnastoma nowymi kierunkami liczba oferowanych tras osiągnie ilość 259.

Rozwój ruchu
Łączna liczba przewiezionych pasażerów jest szacowana na osiągnięcie wartości 59,5 mln osób, w tym 26,2 mln osób na rejsowych trasach krajowych, 32,3 mln osób na rejsowych trasach międzynarodowych. Pozostała ilość dotyczyć ma rejsów czarterowych.
Szacowany wskaźnik wypełnienia ma osiągnąć wartość 78,8%, a wskaźnik ASK (Available Seat Kilometers) ma wynieść 141 miliardów ze wzrostem o 21% w porównaniu z rokiem 2013.
Oczekuje się, iż wzrost ASK wyniesie 33% w Turcji, 29% w regionie Ameryki Południowej, 25% w regionie Afryki, 22% w regionie Dalekiego Wschodu, 20% w Ameryce Północnej, 16% w regionie Europy i 13% w Regionie Bliskiego Wschodu.
W 2014 roku przewiduje się również wzrost przewiezionych ładunków cargo/poczty o 23%, do poziomu 653 tysięcy ton.

Rozwój finansowy
W porównaniu do roku 2013 rentowność przewozów pasażerskich przewiduje się następująco:
2% spadek (liczony w lirach tureckich) na trasach krajowych,
1% wzrost (liczony w Euro) na trasach międzynarodowych.
Ponadto zakłada się 2% wzrost (w ujęciu USD) kosztów jednostkowych (z pominięciem kosztów paliwa).
W 2014 roku zakłada się również wzrost całkowitej liczby personelu o 18%, wzrost zużycia paliwa o 23% oraz 2% wzrost wykorzystania sprzętu w porównaniu do 2013 roku. W wyniku planowanych działań handlowych planujemy zwiększenie przychodów ze sprzedaży o 17%, osiągając 11,4 mld USD.



Summary of 2013 by Turkish Airlines.


Year 2013 was very dynamic for Turkish Airlines. At the request of "Fly 4 Photo" Mr. Serhan Yucel, representing the national Turkish carrier, has summarized the previous year and presented a plan of action for 2014.

In 2013, Turkish Airlines has greatly expanded its place in the global aviation community by a series of large-scale aircraft orders, continual network expansion and the implementation of other significant investments designed to make Turkish Airlines a truly global brand.
It will be convenient to talk about our significant achievements on 2013, and to leave the decision up to you, which is the biggest one.

Superior service is the distinguishing mark of Turkish Airlines, separating it from its competitors.
By upgrading its already excellent offerings, it is, in essence competing with itself as it continues to upgrade and enhances the passenger experience, trying to move customer satisfaction to an even higher level, and increasing the differentiation between Turkish Airlines and its competition.
These changes include a new catering concept which has recently been introduced to enrich the dining experience with “samovar” and “candle light” features. Turkish Airlines continues to utilize its "Flying Chiefs" on long flights; and offer a cabin entertainment system which includes nearly 400 films and one thousand CD albums, as well as radio and news channels. Its "Invest On Board" digital platform enables its guests to encounter, in flight, fascinating and enterprising ideas presented by important business figures from around the world; plus live TV, CIP Lounges which bring a unique level of comfort and ease to its passengers before and after their flights. All of these changes display the desire of Turkish Airlines to provide an unmatched travel experience.

In recognition of this new initiative, Turkish Airlines unveiled its next commercial video, featuring its global brand ambassadors and international sports megastars, Kobe Bryant and Lionel Messi, shot by the airline’s new ad agency, Crispin Porter + Bogusky.
The "Kobe vs. Messi: Shootout” commercial is a sequel to "Kobe vs. Messi: Legends on Board", the first commercial in the series that became a hit across the globe and has become the most-viewed commercial in YouTube’s history. Approximately 200 people took part in shooting the "Kobe vs. Messi: Shootout” commercial film and it has been broadcast across 170 countries in over 20 different languages, and it is estimated to be viewed more than 105 million times. The subsequent commercial video, jointly produced by Crispin Porter + Bogusky's London and Los Angeles offices, has been released to coincide with the release of the new motto.
In the commercial, which emphasizes the global network of the airline, Kobe and Messi resume their friendly rivalry by trading “selfies” taken in exotic locations; such as Red Square in Moscow, The Great Wall of China, the Maldives, Bangkok and Mount Kilimanjaro, all of which are Turkish Airlines destinations.
Throughout the commercial, the competitive athletes are seen at various airports consulting the airline’s information boards for their flights. In the ad’s final shot, Messi takes a “selfie” in Sultanahmet Square in Istanbul—only to be photobombed by Kobe.

Turkish Airlines has been named the CAPA Airline of the Year at the 11th annual CAPA Aviation Awards for Excellence in Amsterdam.
Temel Kotil, PhD, President and CEO of Turkish Airlines accepted the award from CAPA Executive Chairman, Peter Harbison at a gala ceremony. The CAPA Airline of the Year is awarded to the carrier that has had the greatest impact on the development of the airline industry, established itself as a leader, and the benchmark for others to follow.

Turkish Airlines, the best in Europe in last three years
Turkish Airlines has been chosen "Best Airline in Europe", “Best Airline in Southern Europe” and awarded "Best Business Class Catering” in 2013 Skytrax World Airline Awards.
As a world recognized brand associated with air travel excellence in 21st century by providing unique products to the world airline and airport industry through professional Audit and Service Benchmarking programmes of airlines, airline alliances, airports and related air transport product and service suppliers across the globe, Skytrax had become the world leader in ranking aviation offers. Assessing over 238 airlines and 148 airports based on passenger input, Skytrax publishes and ranks aviation providers based on these submissions. And again this year, Turkish Airlines scored a resounding success at the 2013 Skytrax World Airline Awards, with air travellers voting the airline as the "Best Airline in Europe", the third year running.
By adding 'Flying Chef' service for Business Class passengers on its long flights, Turkish Airlines has been also named as the winner in the category, "Best Business Class Catering”.
The results of the 2013 World Airline Awards were announced at the Paris Air Show. "Best Airline in Europe", “Best Airline in Southern Europe” and "Best Business Class Catering” awards were presented to Turkish Airlines' CEO, Temel Kotil Ph.D. by CEO of Skytrax, Edward Plaisted. The survey operated over a 10-month period, and more than 100 nationalities from over 160 countries around the world participated in the survey.

Turkish Airlines, Boeing and Istanbul Technical University (ITU) have launched a new academic program in Air Transport Management.
Turkish Airlines, Boeing and Istanbul Technical University (ITU), Turkey’s leading aerospace engineering and technology institution, have announced a new academic program designed to equip Turkish Airlines’ executives of tomorrow with the necessary skills to lead the country’s rapidly developing aerospace industry, in a ceremony held in the Macka Campus of Istanbul Technical University (ITU).
The new M.Sc. in Air Transport Management, the first of its kind in the region, is initially being offered to 35 executives at Turkish Airlines and will be hosted by ITU at its newly created Aviation Institute. The two-year course also has academic partnerships with Massachusetts Institute of Technology, Cranfield University in the United Kingdom and the University of British Columbia.

Turkish Airlines has opened its "Lounge" for Business Class passengers, available after international arrivals in Istanbul.
Turkish Airlines continues to enhance the travel experience for its international Business Class passengers. Turkish Airlines inaugurated its new "Istanbul Arrival Lounge" in a ceremony, designed to provide a space where inbound guests may refresh themselves before exiting the Ataturk Airport. This is the most recent innovation directed at making Business Class travel on Turkish Airlines a uniquely pleasurable experience.
The lounge, which is 250m2, has a capacity of 38 seats and provides a comfortable ambience for passengers to relax and refresh after their flight.
The Lounge offers passengers shower facilities, areas for changing clothes and staff dedicated to ironing clothing items if desired. There are also delicious treats prepared by Turkish DO & CO—all designed to ready passengers for the tasks that await them upon leaving the airport. This service is especially valuable to guests arriving in the early morning when hotel rooms are generally not yet available for check-in.
Also available are daily local and foreign newspapers and magazines, a full wireless internet connection, media walls and charging points for passengers’ electronic devices.

A Porsche Design luxury hard shell inflight amenity case has been designed exclusively for Turkish Airlines
Turkish Airlines announces the introduction of new luxury amenity kits, designed by the world famous brand, Porsche Design, in cooperation with the universally recognised Italian skincare niche brand Acca Kappa.
This elegant product, especially designed for Turkish Airlines, is yet another example of the airline’s desire to offer its passengers a genuinely high quality amenity. This hard shell case marks the first time that Porsche Design has allowed its brand to be applied to any in-flight amenity kit.
The cases will contain a variety of cosmetics from the world famous Acca Kappa “Green Mandarin” line, as well as other items designed for the comfort and convenience of Business Class, long-haul passengers.
During the design phase special attention was given to post-flight use, which could provide storage for computer and mobile phone accessories or toiletries thanks to the well-planned solution that was finally selected. Featuring a clever inner compartment to help organise the owner’s items, the product is a practical, durable and rigid case suitable for multiple, long-term uses for passengers after their flight.
Devising this product met Turkish Airlines’ drive for quality and functionality in a passenger gift as well as promoting Porsche Design’s high quality design principles.

Turkish Airlines again expands its network.
Turkish Airlines continues to "Widen Your World" with the addition of Kano (Nigeria) as its 242nd destination and N'djamena (Chad) as the 243rd.
Already a globally recognized brand, Turkish Airlines again strengthens its presence in Africa and now has a presence at 36 destinations in 25 African countries, making it one of the leading carriers to the continent. “Europe’s Best Airline”* is now a dominant presence in Africa.
The second largest city of Nigeria, Kano is its 2nd destination in Nigeria -with existing service to Lagos- and has added N'djamena, the capital and largest city of Chad as its first destination in that country.



Asked about plans for Turkish Airlines in 2014, Mr. Serhan Yucel presented them clearly:
According to the non-consolidated 2014 budget that was approved by the Board of Directors of Turkish Airlines, the guidance regarding our targets and expectations for the year 2014 is as follows:

Fleet / Network Development
By the end of 2014 the fleet size is planned to reach to 267, including 204 narrow-body, 54 wide-body and 9 cargo aircraft. With 16 new route additions, destinations served will reach 259.

Traffic Development
Total number of passengers carried is targeted to reach to 59.5 million including 26.2 million on schedules domestic routes, 32.3 million on scheduled international routes, and the rest on charter and hajj flights.
While passenger load factor is expected to be 78.8%, total Available Seat Kilometers (ASK) will reach to 141 billion with an increase of 21% compared 2013.
Capacity (ASK) increase is expected to be 33% in Turkey, 29% in South America region, 25% in Africa region, 22% in Far East region, 20% in North America region, 16% in Europe region and 13% in Middle East region.
In 2014, cargo/mail carried will increase by 23% reaching 653 thousand tones.

Financial Development
Compared to 2013, 2% decrease (in TL terms) in passenger yields on domestic routes, 1% increase (in EUR terms) in passenger yields on international routes and 2% increase (in USD terms) in ex-fuel unit costs is expected.

In 2014, our total number of personnel is expected to increase 18% along with 23% increase in fuel consumption and 2% increase in utilization levels compared to 2013.

As a result of the planned commercial activities, the we are targeting to increase our sales revenue by 17% reaching 11.4 Billion USD.

Rok:

Wydanie nr:

RELACJE

ARTYKUŁY
  • Koniec belgijskiego F-16 Solo Display
  • Route 604 - ćwiczenia na DOL 2023
  • Wizyta An-225 na EPRZ
  • Pierwsza wizyta An-225 na EPWA
  • Pierwsza wizyta Su-22 na EPLL
  • Odsłonięcie Pomnika Lotników Lwowskich
  • Prezentacja AW101 w wersji HH-101A w Polsce
  • Projekt Arado
  • Xtreme Sky Force
  • H225M w bojowej wersji morskiej
  • 60 lat KLM w Polsce
  • Kuwejt zamawia 30 H225M Caracal
  • Airbus Helicopters na MSPO 2016
  • Airbus opracowuje w Polsce nowe wirniki
  • Nowe połączenie LCJ - CDG
  • CV-22 Osprey w Powidzu
  • X Akademickie Mistrzostwa Polski na Celność Lądowania - zapowiedź
  • Otwarcie fabryki Azura Polska w Łodzi
  • Śmigłowiec uderzeniowy Tiger HAD
  • Prezentacja śmigłowca Tiger
  • Madeira - spotterskie wakacje
  • H225M Caracal - testy weryfikacyjne
  • An-12 na EPLL
  • Przylot samolotu Adria Airways S5-AAZ "Łódź"
  • Nowe biuro Airbus Helicopters w Łodzi
  • BAE Systems AU regionalnym centrum wsparcia JSF
  • Airbus Helikopter prezentuje nowego H160
  • Historia polskich Migów 29
  • Historia polskich Su-22
  • Frankfurt Airport (EDDF/FRA)
  • Short SC.7 Skyvan
  • Budżet Obywatelski - Mi6
  • Spotterskie wakacje - Korfu
  • Taranis demonstruje możliwości stealth
  • Przemysław Nowak nie żyje
  • Red Bull Air Race - Zasady
  • Red Bull Air Race - Samoloty
  • Red Bull Air Race - Piloci
  • Red Bull Air Race - Challenger Cup
  • Red Bull Air Race - Pylony i kombinezony
  • LOT AMS - Aircraft Maintenance Services
  • BAE Systems tworzy płaską antenę soczewkową
  • Adria Airways
  • Adria Airways - nie tylko przewoźnik
  • Lotnisko w Łasku
  • Bezzałogowy statek powietrzny Taranis
  • Podsumowanie 2013 wg portów lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg linii lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg Lufthansy
  • Podsumowanie 2013 wg Turkish Airlines
  • Podsumowanie 2013 wg Sił Powietrznych
  • Podsumowanie 2013 wg Red Arrows
  • Wizyta niemieckich Typhoonów w Łasku
  • EF Typhoon z 3 transzy w powietrzu
  • 100 tys. zdjęć w galerii Lotnictwo.net.pl
  • Lotniskowe spotkanie z Prezydent Łodzi
  • Służba ochrony Lotniska
  • SOL w praktyce
  • I Lodz You!
  • 80. rocznica lądowania kpt. Skarżyńskiego na Lublinku
  • Tablety w samolotach Hawk
  • Eurocopter 725 Caracal
  • EPLL: Górka na korzeniach
  • Jubileusz skoczków w Piotrkowie Trybunalskim
  • Rekord prędkości helikoptera EC X3
  • Projekty BAE System z lat 60tych
  • Żołnierze USAF w Łasku - II rotacja
  • Bezzałogowy lot Eurocoptera EC145
  • Alfabet Dyżurnego
  • III Festyn Lotniczy Ostrów 2013 - zapowiedź
  • Pierwszy krok w lotnictwie w Aeroklubie Łódzkim
  • Airplane-Pictures.net
  • EPLB Spotters
  • Kontrolerzy ruchu lotniczego
  • Rok 2012 - podsumowanie
  • Samoloty PLL LOT
  • Tryptyk środowiskowy - konfrontacja
  • Łoś z dłutowskiego lasu
  • Tryptyk środowiskowy - spotter
  • Lotnisko Żerniki - Gądki
  • Tryptyk środowiskowy - screener
  • Wieża w Łodzi
  • Spotter.pl
  • Port Lotniczy w Łodzi
  • EPKT Spotters
  • Lotniskowe facebooki
  • EPGD Spotters
  • Airfoto.pl – dawnych wspomnień czar
  • JetPhotos - czy nadal jest przyjazny ?

  • WYWIADY

    OCZAMI CZYTELNIKÓW, FELIETONY


    NAJBLIŻSZE WYDARZENIA





    Foto miesiąca