Przylot samolotu Adria Airways S5-AAZ "Łódź"
29 marca 2015 Adria Airways zainaugurowała w Łodzi działalność swojej bazy operacyjnej. Przez pierwsze dwa tygodnie na łódzkim lotnisku zbazowany był samolot CRJ-900. Docelową maszyną, jaką operator przeznaczył dla Łodzi , został jednak Bombardier CRJ-701ER o rejestracji S5-AAZ. Samolot wyprodukowany został 23 kwietnia 2001 roku (numer seryjny 10014), a 23 sierpnia tego samego roku przekazany został do Lufthansa Cityline, gdzie otrzymał rejestrację D-ACPC. Posiada 70 foteli i napędzany jest przez dwa silniki General Electric CF34-8C1. W związku z decyzją operatora o wycofaniu z floty wszystkich maszyn tego typu, 29 marca 2015 roku został przekazany liniom Adria Airways, w których zadebiutował 1 kwietnia, wykonując rejs JP 568/9 na trasie Lublana - Praga. 11 kwietnia samolot wylądował w Porcie Lotniczym Łódź. Ponieważ jest to pierwsza maszyna bazująca na łódzkim lotnisku, przywitana została uroczystym salutem wodnym.
CRJ-701ER S5-AAZ jest silnie związany z Łodzią. Aby podkreślić, jak duże znaczenie Adria przywiązuje do nowej bazy, samolot nazwany został "Łódź" - stosowny napis znajduje się na kadłubie.
Samolot będzie operował z Łodzi do Monachium dwukrotnie w ciągu dnia (rano i wieczorem), natomiast w godzinach południowych wylatywać będzie do Amsterdamu. W związku z uruchomieniem bazy, Adria Airways przeprowadziła rekrutację na pilotów i personel pokładowy łódzkiej maszyny. Spośród 300 kandydatów na pilotów wybrano dziesięciu, z których ostatecznie wyselekcjonowano cztery osoby. Sześć osób spośród pięćdziesięciu ma szanse objąć stanowisko personelu pokładowego. W obu przypadkach rekrutację przeprowadziła łódzka firma Bartolini Air. Obsługę techniczną zapewniać będzie pracownik obsługujący do tej pory samoloty Bartolini Air, który został przeszkolony przez firmę Adria Tehnika.