Wiadomości
5.02.2014 nad Łodzią pojawił się samolot Su-22 z 21. Bazy Lotnictwa taktycznego w Świdwinie. Pomimo fatalnej pogody oraz niskiej podstawy chmur o godzinie 15:19 samolot wykonał jedno podejście przy wykorzystaniu systemu ILS do pasa 25.
27. stycznia 2015 roku odbyły się obchody 70. rocznicy wyzwolenia Auschwitz. Uroczystości poprzedził przylot głów państw na lotnisko Katowice-Pyrzowice. W imieniu kolegów z EPKT Spotters serdecznie zapraszamy do obejrzenia galerii maszyn, jakie gościły na katowickim lotnisku. Galeria dostępna jest tutaj.
Eurolot informuje, że od 1 kwietnia 2015 roku zostaną zawieszone wszystkie rejsy własne linii, realizowane pod kodem „K2”. Eurolot wykona zaplanowane rejsy do 31 marca 2015 roku (włącznie). Pasażerowie, których rejsy nie zostaną zrealizowane po tym czasie, otrzymają 100-procentowy zwrot kosztów zakupionego biletu lub – w miarę możliwości – bezkosztową zmianę rezerwacji na przelot innym przewoźnikiem. Z każdym z podróżnych Eurolot będzie kontaktować się indywidualnie w sprawie rezerwacji.
Nowa droga startowa, o długości 3200m, będąca największym pod względem kosztów (157 mln zł) i skali prac przedsięwzięciem budowlanym w dotychczasowej działalności Katowice Airport jest już gotowa i oczekuje na uruchomienie. Po 90 tygodniach prac przy budowie nowej infrastruktury Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA przystąpiło do realizacji kwestii formalnych, koniecznych do uzyskania pozwolenia na jej użytkowanie. Prognozowany termin udostępnienia nowej drogi startowej to 30 kwietnia lub 28 maja br. Wówczas Katowice Airport będzie jedynym portem regionalnym z kodem referencyjnym 4E, którego infrastruktura w całości będzie przystosowana przyjęcia dalekodystansowych, szerokokadłubowych samolotów o rozpiętości skrzydeł do 65m, typu Boeing 747-400 czy Airbus A340.
O godzinie 8.00 12 stycznia polska flaga została podniesiona na maszt w bazie lotniczej w Siauliai. Polscy lotnicy z 23. BLT w Mińsku Mazowieckim rozpoczęli tym samym pierwszy dyżur bojowy w obecnej zmianie natowskiej misji Baltic Air Policing. Zadanie ochrony granic powietrznych państw nadbałtyckich nasi piloci wykonywać będą wspólnie z kolegami z Włoch, Hiszpanii i Belgii, stacjonujących odpowiednio w bazach w Siauliai, Amarii i Malborku.
Zgodnie z planami do 22. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku przybył kontyngent Sił Powietrznych Belgii, by wzmocnić natowską operację Baltic Air Policing i szkolić się w polskiej przestrzeni powietrznej przy wsparciu jednostek podległych Dowódcy Generalnemu RSZ. Komponent może liczyć do 6 myśliwców F-16 oraz kilkudziesięciu żołnierzy wraz z niezbędnymi pojazdami. Wspólne szkolenie umożliwi polskim żołnierzom (lotnikom, logistykom, radiotechnikom i innym) zdobywanie nowych doświadczeń i podnoszenie kwalifikacji.
![]() |