Podsumowanie roku 2013 według linii lotniczych.

Ostatni rok był niezwykle dynamiczny, pełen zmian i nowości zarówno dla pasażerów, pracowników związanych z lotnictwem, jak również pasażerów. Co o roku 2013 sądzą same linie lotnicze? Poprosiliśmy kilka najbardziej rozpoznawalnych w Polsce o krótkie podsumowanie sukcesów osiągniętych w zeszłym roku, a także o plany i życzenia na rok obecny.


Sukcesami pochwalić się może linia British Airways. Jednym z nich jest bez wątpienia poszerzenie parku maszynowego, o czym wspomniał Petr Duchek, Commercial Manager British Airways na Europę Środkowo-Wschodnią, podsumowując dokonania zeszłego roku:
W zakresie globalnym posiadamy całą listę innowacji, dzięki którym udało nam się jeszcze bardziej polepszyć ofertę. Szczególnie cieszymy się, że udało się przyjąć do naszej floty nowe Airbusy A380 oraz Boeing 787 Dreamliner. Obecnie jesteśmy jedynym przewoźnikiem w Europie, który posiada oba modele w swojej flocie. Z perspektywy lokalnej, nasze działania zostały docenione przez polskich klientów i zwieńczone aż pięcioma prestiżowymi nagrodami magazynu Bussiness Traveller Poland Award.
Zapytany o cele British Airways na rok 2014, odpowiedział:
Naszym celem jest dalsze promowanie etosu firmy: "To fly. To Serve." Chcemy, aby nasi klienci poczuli najwyższy komfort podróżując z British Airways - od momentu rezerwacji biletu, przez zakwaterowanie, a także czas spędzony na lotnisku oraz obsługę na pokładzie, czy zdobywanie i zakup mil w programie lojalnościowym Executive Club. Aby umilić klientom podróż zainwestowaliśmy w nową flotę samolotów (co dwa tygodnie otrzymujemy nowy samolot), ulepszone wyposażenie istniejących samolotów oraz poszerzoną ofertę taryf (na przykład, taryfy z samym bagażem podręcznym na trasach europejskich). Ostatnio wprowadziliśmy nowe połączenie z Londynu do Austin w Teksasie i zaczęliśmy obsługiwać loty z Londynu do Johannesburga oraz do Waszyngtonu nowymi samolotami Airbus 380. Samoloty Boeing 787 Dreamliner również obsługują większość kluczowych tras.



W podsumowaniu nie mogło zabraknąć naszego narodowego przewoźnika - Polskich Linii Lotniczych LOT. Pomimo trudności, z jakimi LOT zmagał się w roku 2013, nie zabrakło w nim pozytywnych aspektów działalności, które przedstawiło Biuro Prasowe przewoźnika:
Od 10 sierpnia 2013 roku wszystkie nasze rejsy long haul są obsługiwane najnowocześniejszymi samolotami świata - Boeing 787 Dreamliner. Od tego czasu proponujemy naszym Pasażerom zupełnie nieporównywalny standard podróży w trójklasowej konfiguracji (Elite Club, Premium Club i klasie ekonomicznej) do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu oraz destynacji wakacyjnych, gdzie nasze 787 realizują rejsy dla największych tour operatorów na polskim rynku.
Rok 2014 jest dla PLL LOT rokiem jubileuszu 85 - lecia, dlatego życzymy sobie samych zadowolonych pasażerów. Mamy nadzieję, że uda nam się wszystkich mile zaskoczyć i dzięki propozycjom dostępnym na lot.com, spełnić marzenia o podróżach.


Inny znany przewoźnik, Scandinavian Airlines, całkiem niedawno przeżywał kryzys. Jak jednak przyznaje pani Wanda Brociek, dyrektor generalna SAS w Polsce, rok 2013 zakończył się pozytywnie, a przewoźnik liczy na dalszą poprawę sytuacji finansowej w tym roku:
Największym sukcesem Skandynawskich Linii Lotniczych SAS w 2013 było zakończenie roku finansowego na plusie, pierwszy raz od 2007 roku. Stało się to możliwe dzięki ciężkiej pracy wszystkich pracowników konsekwentnie realizujących, na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy, założenia planu z listopada 2012 roku.
W 2014 roku prosimy o życzenia pomyślnej realizacji dalszych projektów w ramach kontynuacji wspomnianego planu, aby obecny rok także zakończył się sukcesem, z jeszcze lepszym wynikiem.



Wizz Air ogłosił, iż w 2013 roku przewiózł 13,5 miliona pasażerów, co przekłada się na 12-procentowy wzrost w skali roku, przy średnim współczynniku obłożenia miejsc w samolotach o wartości 86 procent. Flota Wizz Air składa się obecnie z 45 samolotów typu Airbus A320, a w tym roku zostanie powiększona o kolejnych 8 maszyn dostarczonych przez firmę Airbus. W 2014 roku samoloty obsługiwać będą rozwijającą się siatkę połączeń, z uwzględnieniem nowych baz operacyjnych we Lwowie, Krajowej, na Ukrainie i w Rumunii. Przewoźnik planuje również w najbliższych miesiącach rozszerzenie oferty już istniejących lotów z Warszawy, Bukaresztu, Budapesztu, Skopje, Sofii oraz Wilna.
József Váradi, prezes Wizz Air powiedział: „Kontynuujemy wprowadzanie oferty niskokosztowych lotów na nowe rynki i planujemy działania mające na celu powiększanie bazy naszych klientów zarówno w Europie, jak i poza nią. Jesteśmy obecni w 35 krajach, obsługując połączenia na ponad 300 trasach. Oferujemy naszym klientom loty w atrakcyjnych cenach, dostępne niemal dla każdego oraz całą gamę dodatkowych produktów i usług. Dzięki temu tworzymy możliwość spersonalizowanego doświadczenia podróży dopasowanej do indywidualnych preferencji”.
W 2013 roku Wizz Air przewiózł w Polsce 4,3 miliona pasażerów oraz ogłosił uruchomienie nowych połączeń z Warszawy do Korfu i Heraklionu, które uzupełnią polską siatkę połączeń, składającą się obecnie z 83 tras.



Rok:

Wydanie nr:

RELACJE

ARTYKUŁY
  • Prezentacja AW101 w wersji HH-101A w Polsce
  • Projekt Arado
  • Xtreme Sky Force
  • H225M w bojowej wersji morskiej
  • 60 lat KLM w Polsce
  • Kuwejt zamawia 30 H225M Caracal
  • Airbus Helicopters na MSPO 2016
  • Airbus opracowuje w Polsce nowe wirniki
  • Nowe połączenie LCJ - CDG
  • CV-22 Osprey w Powidzu
  • X Akademickie Mistrzostwa Polski na Celność Lądowania - zapowiedź
  • Otwarcie fabryki Azura Polska w Łodzi
  • Śmigłowiec uderzeniowy Tiger HAD
  • Prezentacja śmigłowca Tiger
  • Madeira - spotterskie wakacje
  • H225M Caracal - testy weryfikacyjne
  • An-12 na EPLL
  • Przylot samolotu Adria Airways S5-AAZ "Łódź"
  • Nowe biuro Airbus Helicopters w Łodzi
  • BAE Systems AU regionalnym centrum wsparcia JSF
  • Airbus Helikopter prezentuje nowego H160
  • Historia polskich Migów 29
  • Historia polskich Su-22
  • Frankfurt Airport (EDDF/FRA)
  • Short SC.7 Skyvan
  • Budżet Obywatelski - Mi6
  • Spotterskie wakacje - Korfu
  • Taranis demonstruje możliwości stealth
  • Przemysław Nowak nie żyje
  • Red Bull Air Race - Zasady
  • Red Bull Air Race - Samoloty
  • Red Bull Air Race - Piloci
  • Red Bull Air Race - Challenger Cup
  • Red Bull Air Race - Pylony i kombinezony
  • LOT AMS - Aircraft Maintenance Services
  • BAE Systems tworzy płaską antenę soczewkową
  • Adria Airways
  • Adria Airways - nie tylko przewoźnik
  • Lotnisko w Łasku
  • Bezzałogowy statek powietrzny Taranis
  • Podsumowanie 2013 wg portów lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg linii lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg Lufthansy
  • Podsumowanie 2013 wg Turkish Airlines
  • Podsumowanie 2013 wg Sił Powietrznych
  • Podsumowanie 2013 wg Red Arrows
  • Wizyta niemieckich Typhoonów w Łasku
  • EF Typhoon z 3 transzy w powietrzu
  • 100 tys. zdjęć w galerii Lotnictwo.net.pl
  • Lotniskowe spotkanie z Prezydent Łodzi
  • Służba ochrony Lotniska
  • SOL w praktyce
  • I Lodz You!
  • 80. rocznica lądowania kpt. Skarżyńskiego na Lublinku
  • Tablety w samolotach Hawk
  • Eurocopter 725 Caracal
  • EPLL: Górka na korzeniach
  • Jubileusz skoczków w Piotrkowie Trybunalskim
  • Rekord prędkości helikoptera EC X3
  • Projekty BAE System z lat 60tych
  • Żołnierze USAF w Łasku - II rotacja
  • Bezzałogowy lot Eurocoptera EC145
  • Alfabet Dyżurnego
  • III Festyn Lotniczy Ostrów 2013 - zapowiedź
  • Pierwszy krok w lotnictwie w Aeroklubie Łódzkim
  • Airplane-Pictures.net
  • EPLB Spotters
  • Kontrolerzy ruchu lotniczego
  • Rok 2012 - podsumowanie
  • Samoloty PLL LOT
  • Tryptyk środowiskowy - konfrontacja
  • Łoś z dłutowskiego lasu
  • Tryptyk środowiskowy - spotter
  • Lotnisko Żerniki - Gądki
  • Tryptyk środowiskowy - screener
  • Wieża w Łodzi
  • Spotter.pl
  • Port Lotniczy w Łodzi
  • EPKT Spotters
  • Lotniskowe facebooki
  • EPGD Spotters
  • Airfoto.pl – dawnych wspomnień czar
  • JetPhotos - czy nadal jest przyjazny ?

  • WYWIADY

    OCZAMI CZYTELNIKÓW, FELIETONY


    NAJBLIŻSZE WYDARZENIA


    Foto miesiąca