Podsumowanie roku 2013 według linii lotniczych.
Ostatni rok był niezwykle dynamiczny, pełen zmian i nowości zarówno dla pasażerów, pracowników związanych z lotnictwem, jak również pasażerów. Co o roku 2013 sądzą same linie lotnicze? Poprosiliśmy kilka najbardziej rozpoznawalnych w Polsce o krótkie podsumowanie sukcesów osiągniętych w zeszłym roku, a także o plany i życzenia na rok obecny.
Sukcesami pochwalić się może linia British Airways. Jednym z nich jest bez wątpienia poszerzenie parku maszynowego, o czym wspomniał Petr Duchek, Commercial Manager British Airways na Europę Środkowo-Wschodnią, podsumowując dokonania zeszłego roku:
W zakresie globalnym posiadamy całą listę innowacji, dzięki którym udało nam się jeszcze bardziej polepszyć ofertę. Szczególnie cieszymy się, że udało się przyjąć do naszej floty nowe Airbusy A380 oraz Boeing 787 Dreamliner. Obecnie jesteśmy jedynym przewoźnikiem w Europie, który posiada oba modele w swojej flocie. Z perspektywy lokalnej, nasze działania zostały docenione przez polskich klientów i zwieńczone aż
pięcioma prestiżowymi nagrodami magazynu Bussiness Traveller Poland Award.
Zapytany o cele British Airways na rok 2014, odpowiedział:
Naszym celem jest dalsze promowanie etosu firmy: "To fly. To Serve." Chcemy, aby nasi klienci poczuli najwyższy komfort podróżując z British Airways - od momentu rezerwacji biletu, przez zakwaterowanie, a także czas spędzony na lotnisku oraz obsługę na pokładzie, czy zdobywanie i zakup mil w programie lojalnościowym
Executive Club. Aby umilić klientom podróż zainwestowaliśmy w nową flotę samolotów (co dwa tygodnie otrzymujemy nowy samolot), ulepszone wyposażenie istniejących samolotów oraz poszerzoną ofertę taryf (na przykład, taryfy z samym bagażem podręcznym na trasach europejskich). Ostatnio wprowadziliśmy nowe połączenie z Londynu do Austin w Teksasie i zaczęliśmy obsługiwać loty z Londynu do Johannesburga oraz do Waszyngtonu nowymi samolotami Airbus 380. Samoloty Boeing 787 Dreamliner również obsługują większość kluczowych tras.
Inny znany przewoźnik, Scandinavian Airlines, całkiem niedawno przeżywał kryzys. Jak jednak przyznaje pani Wanda Brociek, dyrektor generalna SAS w Polsce, rok 2013 zakończył się pozytywnie, a przewoźnik liczy na dalszą poprawę sytuacji finansowej w tym roku:
Największym sukcesem Skandynawskich Linii Lotniczych SAS w 2013 było zakończenie roku finansowego na plusie, pierwszy raz od 2007 roku. Stało się to możliwe dzięki ciężkiej pracy wszystkich pracowników konsekwentnie realizujących, na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy, założenia planu z listopada 2012 roku.
W 2014 roku prosimy o życzenia pomyślnej realizacji dalszych projektów w ramach kontynuacji wspomnianego planu, aby obecny rok także zakończył się sukcesem, z jeszcze lepszym wynikiem.
Wizz Air ogłosił, iż w 2013 roku przewiózł 13,5 miliona pasażerów, co przekłada się na 12-procentowy wzrost w skali roku, przy średnim współczynniku obłożenia miejsc w samolotach o wartości 86 procent. Flota Wizz Air składa się obecnie z 45 samolotów typu Airbus A320, a w tym roku zostanie powiększona o kolejnych 8 maszyn dostarczonych przez firmę Airbus. W 2014 roku samoloty obsługiwać będą rozwijającą się siatkę połączeń, z uwzględnieniem nowych baz operacyjnych we Lwowie, Krajowej, na Ukrainie i w Rumunii. Przewoźnik planuje również w najbliższych miesiącach rozszerzenie oferty już istniejących lotów z Warszawy, Bukaresztu, Budapesztu, Skopje, Sofii oraz Wilna.
József Váradi, prezes Wizz Air powiedział:
„Kontynuujemy wprowadzanie oferty niskokosztowych lotów na nowe rynki i planujemy działania mające na celu powiększanie bazy naszych klientów zarówno w Europie, jak i poza nią. Jesteśmy obecni w 35 krajach, obsługując połączenia na ponad 300 trasach. Oferujemy naszym klientom loty w atrakcyjnych cenach, dostępne niemal dla każdego oraz całą gamę dodatkowych produktów i usług. Dzięki temu tworzymy możliwość spersonalizowanego doświadczenia podróży dopasowanej do indywidualnych preferencji”.
W 2013 roku Wizz Air przewiózł w Polsce 4,3 miliona pasażerów oraz ogłosił uruchomienie nowych połączeń z Warszawy do Korfu i Heraklionu, które uzupełnią polską siatkę połączeń, składającą się obecnie z 83 tras.