Dzień Otwarty w TAFW 73 "Steinhoff" - Laage
Eurofighter Typhoon - dwusilnikowy myśliwiec wielozadaniowy, zbudowany w układzie kaczki ze skrzydłami typu delta. Do służby w Luftwaffe wszedł w 2004 roku, mając za zadanie zastąpić używane do tej pory samoloty F-4 Phantom oraz częściowo Panavia Tornado. Początkowo (w 1997 roku) kontrakt zakładał dostarczenie 180 maszyn tego typu. Ostatecznie zredukowany został do ilości 143 sztuk.
23 sierpnia 2014 w ramach połączonych obchodów 10-lecia służby Eurofighterów w lotnictwie niemieckim, 30-lecia bazy lotniczej w Laage oraz 55-lecia 73 Skrzydła "Steinhoff" w bazie lotniczej w Laage zorganizowany został dzień otwarty.
Na teren bazy, której bramy otworzone zostały dla publiczności o godzinie 9:00, dostać się można było za pomocą specjalnie podstawionych autobusów, po uprzednim pozostawieniu samochodu na jednym z trzech przygotowanych parkingów. Sprawna obsługa, jak również niezliczona ilość autokarów, które odjeżdżały natychmiast po zajęciu ostatniego miejsca siedzącego sprawiły, iż komunikacja odbywała się praktycznie bez jakichkolwiek opóźnień i przestojów.
Ponieważ pierwsze pokazy w powietrzu przewidziane były na godzinę 10:30, wizytę w Laage rozpocząć można było od zapoznania się z wystawą statyczną, na której nie mogło zabraknąć jubilatów. Jako pierwszy przybyłych gości "witał", należący do 31. TAFW (Taktisches Luftwaffengeschwader) "Boelcke", Typhoon 31+00. Rodzinę samolotów tego typu uzupełniały dodatkowo maszyny z TAFW 74 z Neuburg, miejscowego TAFW 73 oraz Typhoony hiszpańskie.
Oczywiście wystawa statyczna nie ograniczała się jedynie do Typhoonów. Prócz nich zaprezentowane zostały jeszcze między innymi samoloty F-4 Phantom, Tornado, F-16, C-160 Transall i inne. Polska reprezentowana była przez Su-22 oraz Miga-29 z Mińska Mazowieckiego.
Blok pokazów w powietrzu podzielony został na dwie identyczne sesje. Pierwsza zaczynała się o godzinie 10:30, druga natomiast o godzinie 14:00. Każda z nich trwała około półtorej godziny. Główną częścią każdej z sesji było "role demo", w którym uczestniczyły 4 Typhoony, 4 samoloty Tornado, transportowiec C-160 Transall, cysterna A310 MRTT oraz śmigłowce EC Tiger oraz CH-53 Sea Stallion. Nie zabrakło zatem widowiskowych startów na dopalaczach, połączonych z niskimi przelotami nad pasem startowym, w szczególnie interesująco przedstawiały się, uzbrojone w pociski AGM-88 Harm, samoloty Tornado.
W trakcie pokazu można zobaczyć było również desant przeprowadzony przy użyciu śmigłowców oraz C-160, przechwycenie powietrzne, a także przeloty samolotów z latającą cysterną oraz w formacjach zakończone efektownymi rozejściami.
Dopełnieniem bloku pokazów w powietrzu były pokazy solowe czeskiego Gripena, śmigłowca Bo-105 oraz polskiego Miga 29, którego pilotował ppłk Piotr "Kuman" Iwaszko. Popołudniowy występ naszego pilota odbył się przy silnie padającym deszczu i był ostatnim akcentem tej niezwykle udanej imprezy.