W poszukiwaniu ciekawostek – Część pierwsza

Prawie pięć dni spędzonych w samochodzie, ponad 3 tysiące kilometrów i tysiące, tysiące zdjęć przedstawiających najprzeróżniejsze statki powietrzne. Militarne, cywilne, pasażerskie, cargo, historyczne, nowoczesne, najmniejsze i ten największy.

„W poszukiwaniu ciekawostek” to cykl fotorelacji przygotowanych podczas spotterskiej podróży zorganizowanej wspólnie z poznańskimi przyjaciółmi z serwisu lotnictwo.net.pl. Wszelkie dane statystyczne przygotowane zostały w oparciu o Airports Council International (ACI).

Część pierwsza - Frankfurt Airport (EDDF/FRA)

Początki lotniska sięgają okresu międzywojennego. Powstałe w 1936 roku lotnisko szybko stało się drugim, po berlińskim Tempelhof, lotniskiem w Niemczech będąc jednocześnie macierzystym portem największych sterowców. W trakcie drugiej wojny światowej, będąc bazą Luftwaffe, stało się głównym celem alianckich nalotów. W marcu 1945 lotnisko zostało opanowane przez US Army, która to po wybudowaniu tymczasowego pasa startowego umieściła na jego terenie bazę Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych w Europie.
Punktem zwrotnym w historii lotniska okazał się okres między latami 1951 i 1955. Zniesienie ograniczeń w stosunku do niemieckich pasażerów oraz przywrócenie połączeń Lufthansy do i z Frankfurtu spowodowało szybki rozwój całego lotniska. Na przełomie lat sześćdziesiątych, oprócz kolejnych terminali i drugiego pasa startowego, powstała również nowa baza techniczna oraz największy w tym czasie na świecie hangar, mogący pomieścić jednocześnie sześć samolotów odrzutowych.
Dziś lotnisko we Frankfurcie to zdecydowany, niemiecki numer jeden. Zlokalizowane u zbiegu dwóch najbardziej uczęszczanych europejskich autostrad, obsługujące ponad 58 milionów pasażerów rocznie lotnisko, klasyfikowane jest na trzecim miejscu w Europie i dwunastym na świecie. W kategorii cargo lotnisko zajmuje analogicznie pozycje pierwszą i ósmą. Lotnisko we Frankfurcie jest również główną bazą operacyjną i głównym węzłem komunikacyjnym największej europejskiej linii lotniczej, niemieckiego przewoźnika Lufthansa.

Z racji swojej wielkości oraz generowanego ruchu, lotnisko we Frankfurcie to jedno z najbardziej atrakcyjnych spottersko lotnisk w Europie. Niestety spore odległości oraz gęsta sieć otaczających go dróg powoduje, że szybkie przemieszczenie się między poszczególnymi punktami obserwacyjnymi możliwe jest tylko przy wykorzystaniu samochodu. Ponieważ nasza wizyta we Frankfurcie była mocno ograniczona czasowo i uniemożliwiła nam odwiedzenie wszystkich tych miejsc, nie podejmujemy się udzielania Wam wskazówek. Gorąco polecamy za to zapoznanie się z chyba najlepszym dostępnym w internecie, spotterskim przewodnikiem lotniska we Frankfurcie, który dostępny jest tutaj.

Podsumowując, lotnisko we Frankfurcie to obowiązkowy punkt w CV każdego spottera. To miejsce, w którym Wasz aparat poczuje, co to prawdziwy spotting. Polecamy!

Rok:

Wydanie nr:

RELACJE

ARTYKUŁY
  • Prezentacja AW101 w wersji HH-101A w Polsce
  • Projekt Arado
  • Xtreme Sky Force
  • H225M w bojowej wersji morskiej
  • 60 lat KLM w Polsce
  • Kuwejt zamawia 30 H225M Caracal
  • Airbus Helicopters na MSPO 2016
  • Airbus opracowuje w Polsce nowe wirniki
  • Nowe połączenie LCJ - CDG
  • CV-22 Osprey w Powidzu
  • X Akademickie Mistrzostwa Polski na Celność Lądowania - zapowiedź
  • Otwarcie fabryki Azura Polska w Łodzi
  • Śmigłowiec uderzeniowy Tiger HAD
  • Prezentacja śmigłowca Tiger
  • Madeira - spotterskie wakacje
  • H225M Caracal - testy weryfikacyjne
  • An-12 na EPLL
  • Przylot samolotu Adria Airways S5-AAZ "Łódź"
  • Nowe biuro Airbus Helicopters w Łodzi
  • BAE Systems AU regionalnym centrum wsparcia JSF
  • Airbus Helikopter prezentuje nowego H160
  • Historia polskich Migów 29
  • Historia polskich Su-22
  • Frankfurt Airport (EDDF/FRA)
  • Short SC.7 Skyvan
  • Budżet Obywatelski - Mi6
  • Spotterskie wakacje - Korfu
  • Taranis demonstruje możliwości stealth
  • Przemysław Nowak nie żyje
  • Red Bull Air Race - Zasady
  • Red Bull Air Race - Samoloty
  • Red Bull Air Race - Piloci
  • Red Bull Air Race - Challenger Cup
  • Red Bull Air Race - Pylony i kombinezony
  • LOT AMS - Aircraft Maintenance Services
  • BAE Systems tworzy płaską antenę soczewkową
  • Adria Airways
  • Adria Airways - nie tylko przewoźnik
  • Lotnisko w Łasku
  • Bezzałogowy statek powietrzny Taranis
  • Podsumowanie 2013 wg portów lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg linii lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg Lufthansy
  • Podsumowanie 2013 wg Turkish Airlines
  • Podsumowanie 2013 wg Sił Powietrznych
  • Podsumowanie 2013 wg Red Arrows
  • Wizyta niemieckich Typhoonów w Łasku
  • EF Typhoon z 3 transzy w powietrzu
  • 100 tys. zdjęć w galerii Lotnictwo.net.pl
  • Lotniskowe spotkanie z Prezydent Łodzi
  • Służba ochrony Lotniska
  • SOL w praktyce
  • I Lodz You!
  • 80. rocznica lądowania kpt. Skarżyńskiego na Lublinku
  • Tablety w samolotach Hawk
  • Eurocopter 725 Caracal
  • EPLL: Górka na korzeniach
  • Jubileusz skoczków w Piotrkowie Trybunalskim
  • Rekord prędkości helikoptera EC X3
  • Projekty BAE System z lat 60tych
  • Żołnierze USAF w Łasku - II rotacja
  • Bezzałogowy lot Eurocoptera EC145
  • Alfabet Dyżurnego
  • III Festyn Lotniczy Ostrów 2013 - zapowiedź
  • Pierwszy krok w lotnictwie w Aeroklubie Łódzkim
  • Airplane-Pictures.net
  • EPLB Spotters
  • Kontrolerzy ruchu lotniczego
  • Rok 2012 - podsumowanie
  • Samoloty PLL LOT
  • Tryptyk środowiskowy - konfrontacja
  • Łoś z dłutowskiego lasu
  • Tryptyk środowiskowy - spotter
  • Lotnisko Żerniki - Gądki
  • Tryptyk środowiskowy - screener
  • Wieża w Łodzi
  • Spotter.pl
  • Port Lotniczy w Łodzi
  • EPKT Spotters
  • Lotniskowe facebooki
  • EPGD Spotters
  • Airfoto.pl – dawnych wspomnień czar
  • JetPhotos - czy nadal jest przyjazny ?

  • WYWIADY

    OCZAMI CZYTELNIKÓW, FELIETONY


    NAJBLIŻSZE WYDARZENIA


    Foto miesiąca